Κυριακή 30 Σεπτεμβρίου 2012

Παρασκευή 28 Σεπτεμβρίου 2012

Πέμπτη 27 Σεπτεμβρίου 2012

ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΟ ΣΤΕΦΑΝΙ

Αν και ο καιρός είναι ζεστός και εμεις στο νησί συνεχίζουμε τα μπανάκια μας στη θάλασσα, το Φθινόπωρο έχει μπει για τα καλά και μας το θυμίζουν τα κίτρινα φύλλα !!

γι ' αυτό εμπνεόμαστε από τη φύση 
και φτιάχνουμε με κανσον,
 ένα στεφάνι  από φύλλα και κάστανα


Δευτέρα 24 Σεπτεμβρίου 2012

ΣΧΗΜΑ: ΤΕΤΡΑΓΩΝΟ


Σχεδιάζουν ελεύθερα τα παιδιά σε χαρτί ένα ή περισσότερα τεράγωνα και γίνεται πίνακας ζωγραφικής
 όπου ζωγραφίζουν ότι τους αρέσει



Τετραγωνούλης

Είμαι ο τετραγωνούλης
ζωηρός και πονηρούλης
έχω τέσσερις γωνίες
τέσσερις πλευρές ευθείες

Σε τετράγωνα χαρτάκια
 γράφω τώρα ποιηματάκια
ζωγραφίζω και σπιτάκια
σε μικρά τετραγωνάκια

Σάββατο 22 Σεπτεμβρίου 2012

ΣΤΑΦΥΛΙΑ





 με πηλό, φτιάξαμε τα σταφύλια μας ,τα βάψαμε , ρίξαμε λίγη χρυσόσκονη για λάμψη,έφτιαξα...... και εγώ την περικοκλάδα και έτοιμη η εικαστική δημιουργία  μας να στολίσει το τοίχο μας



και το σχετικό ποιηματάκι


  Σε μια ρώγα από σταφύλι
έπεσαν οχτώ σπουργίτες
και τρωγόπιναν οι φίλοι.
Τσίρι τίρι, τσιριτρό,
τσιριτρί τσιριτρό!

Εχτυπούσανε τις μύτες
και κουνούσαν τις ουρές,
κι είχαν γέλια και χαρές.
Τσίρι τίρι, τσιριτρό,
τσιριτρί τσιριτρό!

Πώπω, πώπω, σε μια ρώγα
φαγοπότι και φωνή!
την αφήκαν αδειανή.
Τσίρι τίρι, τσιριτρό,
 τσιριτρί τσιριτρό!

Και μεθύσαν κι όλη μέρα
πάνε δώθε, πάνε πέρα,
τραγουδώντας στον αέρα.
Τσίρι τίρι, τσιριτρό,
τσιριτρί τσιριτρό! 

ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ


Πέρνουμε φελλούς από φιάλες ....κρασιών ,
βάζουμε πλαστικό χρώμα ή τέμπερα σε ένα πιατάκι,πιέζουμε τους φελλούς να πάρουν χρώμα και ταμπονάροντας φτιάχνουμε αυτό το τσαμπί σταφύλλι



Πέμπτη 20 Σεπτεμβρίου 2012

ΠΩΣ ΦΑΝΤΑΖΟΜΑΣΤΕ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ;



Τόσα έχουν ακούσει τα παιδιά για το νηπιαγωγείο!
!Πως  το φαντάζονται λοιπόν;





δεν έχω παράπονο, με έχουν φτιάξει αρκετά κομψή!!!!!

Τετάρτη 19 Σεπτεμβρίου 2012

ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΟ ΔΕΝΤΡΟ


Μια εύκολη φθινοπωρινή εικόνα ,
 που μπορούν τα παιδιά να δουλέψουν ομαδικά.
Κολάνε με ατλακόλ ξερά κουκιά και φύλλα



Σάββατο 15 Σεπτεμβρίου 2012

ΕΝΝΟΙΕΣ ΧΩΡΟΥ: ΠΑΝΩ -ΚΑΤΩ


Ας αρχίσουμε να μαθαίνουμε τον χώρο μας.
Μια από τις δραστηριότητες που μπορούμε να κάνουμε παίζοντας:

ΠΑΝΩ-ΚΑΤΩ

Δίνουμε στα παιδιά ένα κομμάτι πανί ή  χαρτί και τους λέμε: τι μπορεί με  την φαντασία μας  να γίνει το κομμάτι πανί ή το χαρτί;
Ομπρέλα;  
 
καπέλο

 ή μήπως ένα ωραίο μαντήλι ;

Που μπορούμε να το βάλουμε;

 

 πάνω στο κεφάλι μας!!!
(γίνεται η ανάλογη παντομίμα)

Συνεχίζουμε:
 αν ήταν ένα βότσαλο ή ένα πλακάκι που θα ήταν ;


 

 κάτω στα πόδια μας!!!

Τι άλλα πράγματα μπορείτε να σκεφθείται που βρίσκονται
 πάνω από το κεφάλι μας;
 π.χ. ήλιος, τα σύννεφα, το αεροπλάνο κ.λ.π.

Τι υπάρχει κάτω στα πόδια μας;
 τα παπούτσια μας, το χαλί κ.λ.π.

Μπορούμε να βάλουμε το χαρτί πάνω στο χέρι μας και να ρωτήσουμε : που είναι το χαρτί τώρα;
( να απαντούν χρησιμοποιώντας τους όρους πάνω -κάτω)
Τι θα μπορούσε να είναι:
π.χ. δακτυλίδι, βραχιόλι , ένας δίσκος σερβιρίσματος; ή μηπως μια πασχλίτσα
 που περπατάει πάνω στο χέρι μας;


Είναι βέβαιο ότι η φαντασία των παιδιών θα μας εκπλήξει!!



 
 Κατ΄ επέκταση μπορούμε να τοποθετήσουνε διάφορα αντικείμενα



πάνω  και κάτω 
 από το τραπέζι και αφού τα παρατηρήσουν ,
 κλείνουν τα μάτια και αλλάζουμε θέση σε κάποια.
Ρωτάμε να μας πουν ποιά αντικείμενα άλλαξαν θέση;
που ήταν πριν και που είναι τώρα;


φύλλο εργασίας


Σάββατο 8 Σεπτεμβρίου 2012

ΠΑΙΔΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ


Συγκέντρωσα μερικά ,κυρίως, παλιά  -παραδοσιακά  παιδικά τραγουδάκια  για τις στιγμές..... που θέλουμε να διώξουμε λίγο την ένταση και να χαλαρώσουμε !!!!!!!!!



Καλημέρα!!

Καλημέρα καλημέρα
πάλι θα σας πω
πάλι θα σας πω.

Καλημέρα καλημέρα
βγαίνει ο ήλιος πάλι
πίσω απ΄το βουνό.

Όλα γύρω, όλα γύρω
Θέλω να τα μάθω
Θέλω να τα δω.

Όλα γύρω, όλα γύρω
θέλω να τα μάθω
για να σας τα πω.


Εδώ νηπιαγωγείο ! 
Με το Άλφα και το Βήτα
Κουκου ,  άκου , κουκου , κοίτα
Με το ένα Και το δύο ,
Πάω στο νηπιαγωγείο .

Ήρθα , να , όλα κι όλα ,
να τα μάθω θέλω όλα !
Παιχνιδάκια , τραγουδάκια ,
Αριθμούς και γραμματάκια .

Κουκου , κουκου, άκου , άκου
Κουκου, κούκου , κοιτα , κοίτα !

Πάω στο Νηπιαγωγείο
με μολύβια και βιβλίο ,
Πράγματα να μάθω κι άλλα
και μικρά μα και μεγάλα .

Ζωγραφιές και παραμύθια
Και το Άλφα απ’ την αλήθεια ,
Και το Πι απ’ την παρέα ,
Και το Ωμέγα απ’ τα ωραία .

Κουκου,  κουκου άκου , άκου
Κουκου , κούκου , κοίτα , κοίτα !

Πάω να κάνω φιλαράκια ,
αγοράκια , κοριτσάκια ,
Για να κάνουμε ομάδα
                                 Και να πάει μπροστά η Ελλάδα !



 ΠΡΟΣΕΥΧΟΥΛΑ


Καλέ Θεούλη εμείς είμαστε καλά.

Κάνε καλέ θεούλη, ν΄άχουν όλα τα παιδάκια
Ένα ποταμάκι γάλα, μπόλικα αστεράκια, μπόλικα τραγούδια.
Κάνε καλέ Θεούλη, ν΄άναι  όλοι καλά ,
έτσι που εμείς να μην ντρεπόμαστε
για τη χαρά μας.



Κουλουράκια

Με τα δυό χεράκια
πλάθω κουλουράκια
κουλουράκια, κουλουράκια

Ο φούρνος θα τα ψήσει
το σπίτι θα μυρίσει
κουλουράκια, κουλουράκια


Ειναι γλυκά κι αφράτα
κι όλο μυρωδάτα
κουλουράκια, κουλουράκια

Γι αυτό και στο σχολειό τους
τα παίρνουν τα παιδάκια
κουλουράκια, κουλουράκι

Χαρωπά τα δυο μου χέρια τα κτυπώ


Χαρωπά τα δυο μου χέρια τα κτυπώ, Χαρωπά τα δυο μου χέρια τα κτυπώ
Μια και είμαι εγώ παιδί ξέρω πάντα να γελώ
Χαρωπά τα δυο μου Χέρια τα κτυπώ
Χαρωπά τα δυο μου δάκτυλα κτυπώ, Χαρωπά τα δυο μου δάκτυλα κτυπώ
Μια και είμαι εγώ παιδί ξέρω πάντα να γελώ

Χαρωπά τα δυο μου δάκτυλα κτυπώ

Χαρωπά τα δυο μου γόνατα χτυπώ, Χαρωπά τα δυο μου γόνατα χτυπώ
Μια και είμαι εγώ παιδί ξέρω πάντα να γελώ

Χαρωπά τα δυο μου γόνατα χτυπώ

Χαρωπά τα δυο μου πόδια τα κτυπώ, Χαρωπά τα δυο μου πόδια τα κτυπώ

Μια και είμαι εγώ παιδί ξέρω πάντα να γελώ

Χαρωπά τα δυο μου πόδια τα κτυπώ

Χαρωπά θε να γελάσω δυνατά χα χα - Χαρωπά θε να γελάσω δυνατά χα χα
μια και είμαι εγώ παιδί ξέρω πάντα να γελώκι άμα θες απ΄ την αρχή ξαναρχινώ.


ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ
Πέφτουν τα φύλλα απ’τα δεντράκια
ήρθαν τα πρώτα τα συννεφάκια
                              Του φθινοπώρου είναι η αρχή
                               καλώς μας ήρθες πρώτη βροχή
                                 Πλιτς πλατς, πλιτς πλατς
                                 η κάθε στάλα
                                 πλιτς πλατς, πλιτς, πλατς
                                 στο σπίτι τρεχάλα!


ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ

 Ψιχαλίζει, ψιχαλίζει
στη μικρή μας την αυλή…
Το φθινόπωρο αρχίζει,
τ’ αγαπώ πολύ πολύ.
Το ‘χω μέσα στην καρδιά μου
και πετάω απ’ τη χαρά
να μαζεύω στην ποδιά μου
φύλλα κίτρινα, ξερά.
Ψιχαλίζει, ψιχαλίζει
στο δρομάκι το ΄στενό
κι ένα σύννεφο μαυρίζει
κει ψηλά στον ουρανό.
Και στον τσίγκο μας απάνω
έγινε καλή αρχή!
Ήρθε να μας πάιξει πιάνο
αχ, η δεσποινίς βροχή!
Ψιχαλίζει, ψιχαλίζει.
Ένα σπουργιτάκι εδώ
μες στην μπόρα τουρτουρίζει
δεν προφταίνω να το δω.
Θε μου, όταν πιάνει μπόρα,
τα παιδάκια τα φτωχά
και τα σπουργιτάκια τωρα,
μην τ’ αφήνεις μοναχά…
Κι έτσι, όταν ψιχαλίζει
στη μικρή μας την αυλή,
το φθινόπωρο που αρχίζει
θα μ’αρέσει πιο πολύ!


Τα παπάκια

Πι, πι, πι σαν τα παπάκια
κάνουν τα μικρά παιδάκια
πι, πι, πι.....πι.

Τώρα πίνουνε νεράκι
μέσα σ'ένα κουβαδάκι
γλου, γλου, γλου...γλου.

Τώρα τρώνε χορταράκι
μέσα σ'ένα λιβαδάκι
τσίου, τσίου τσίου ....τσω.

Ξάφνου βλέπουνε γεράκι
μέσα σ'ένα συννεφάκι
πω,πω,πω...πω.

Η μανούλα στα φτερά της
αγκαλιάζει τα παιδιά της
τσίου, τσίου, τσίου..τσω.

Η Ειρηνούλα


Στην μηλιά την φορτωμένη
είναι η Ειρήνα ανεβασμένη
κόβει κόβει μηλαράκια
με τα δυό της τα χεράκια

Μπούμ και σπάζει το κλωνάρι
πέφτει η Ειρήνα στο χορτάρι
τρέχει τρέχει στην μαμά της
με σχισμένη την ποδιά της

Αχ μανούλα μου πονάω
στην μηλιά δεν ξαναπάω
θα ακούω την καλή σου
την χρυσή την συμβουλή σου

Η μικρή αράχνη


Η μικρή αράχνη
Με κόπο ανεβαίνει
Βγαίνει η βροχή
Και πάλι κατεβαίνει

Βγαίνει ο ήλιος
Στεγνώνει τη βροχή
Κι η μικρή αράχνη
Αρχίζει απ’την αρχή

10 μικρά αραπάκια


Δέκα μικρά αραπάκια σε μια γειτονιά

Χάθηκε το ένα και μείνανε εννιά.

Εννιά μικρά αραπάκια παίζανε κρυφτό

Κρύφτηκε το ένα και μείνανε οχτώ.

Οχτώ μικρά αραπάκια φρούτα τρων κλεφτά

Πιάστηκε το ένα και μείνανε εφτά.

Εφτά μικρά αραπάκια ξύπνησαν πριν φέξει

Τόνα ξανακοιμήθηκε και μείναν μόνο έξι.

Έξι μικρά αραπάκια στη βροχή κοιμούνται

Πούντιασε το ένα πάει και μείναν μόνο πέντε.

Πέντε μικρά αραπάκια μπαίνουν στη σειρά

Ξέφυγε το ένα πάει και μείναν τέσσερα.

Τέσσερα μκρά αραπάκια πάνε στην κυρία

Κράτησε τα ένα πάει και μείναν μόνο τρία.

Τρία μικρά αραπάκια πάνε στο σχολείο

Έμεινε το ένα πάει και μείναν μόνο δύο.

Δύο μκρά αραπάκια έρχονται σε μένα

Κράτησα το ένα πάει κι έμεινε μόνο ένα.

Ένα μικρό αραπάκι βρίσκει μια γυναίκα
Την παντρεύεται και κάνει αραπάκια δέκα.

το συνναφάκι

Καλό μου συννεφάκι σταμάτα και λιγάκι
Μη βρέχεις άλλο πια… μας έκανες παπιά.

Στη ράχη πίσω γύρε κι αλλού να βρέξεις σύρε
Σε χώρες και χωριά… που ’ναι καλοκαιριά.

Ψηλά να δούμε πάλι τον ήλιο να προβάλλει
Να βγούμε στην αυλή…να παίξουμε πολύ.

Καλό μου συννεφάκι σταμάτα και λιγάκι
Μη βρέχεις άλλο πια…μας έκανες παπιά.

Η ΓΑΤΑ
Η γάτα παίζει θέατρο και λέει στο ποντίκι
αν έρθεις λίγο πιο κοντά σου ξύνω εγώ τη μύτη

Κι εσύ αν θέλεις χάιδεψε τα άσπρα μου μουστάκια
κι εγώ σου δίνω δυό φιλιά στα γκρίζα μαγουλάκια

Αν κάνω αψου! μη φόβηθεις θα είναι από το κρύο
κι αν δείς το στόμα μου ανοιχτό να πείς πως είναι πλοίο

Να μπείς ν αράξεις ξαπλωσε κοιμήσου όσο σ' αρέσει
κι αν μπούν οι μηχανές μπροστά να πας στην πρώτη θέση

Αν παίζεις γάτα θέατρο να σε χειροκροτήσω
να φέρω και τους φίλους μου για να σ' ευχαριστήσω

Μα αν θες να γίνεις ferry boat για γκρίζα ποντικάκια
τρελός νονός σε βάφτισε με κόκκινα μουστάκια
_______
_Ο ΔΡΑΚΟΣ

Μέσα στα βαθιά νερά
ένας δράκος με ουρα
Χασμουριέται, χασμουριέται
τη ζωή του τη βαριέται(2)
Δύο βήματα πιο
κει να΄σου δύο αστακοί
Σημαδεύει τους αρπάζει
και στη τσέπη του τους βάζει(2)
Δράκε, δράκε που μας πας;
μήπως θέλεις να μα φας;
μήπως να μας αλατίσεις
και στο φούρνο να μας ψήσεις(2)
μη φωνάζετε πολύ,
μη μιλάτε για φαΐ
κι ανεβείτε στο κρεβάτι
να μου ξύσετε τη πλάτη (2)


ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ ΓΗΣ
 Αν όλα τα παιδιά της γης
πιάναν γερά τα χέρια
κορίτσια αγόρια στη σειρά
και στήνανε χορό
ο κύκλος θα γινότανε
πολύ πολύ μεγάλος
κι ολόκληρη τη Γη μας
θ' αγκάλιαζε θαρρώ.


Αν όλα τα παιδιά της γης
φωνάζαν τους μεγάλους
κι αφήναν τα γραφεία τους
και μπαίναν στο χορό
ο κύκλος θα γινότανε
ακόμα πιο μεγάλος
και δυο φορές τη Γη μας
θ' αγκάλιαζε θαρρώ.


Θα 'ρχόνταν τότε τα πουλιά
θα 'ρχόνταν τα λουλούδια
θα 'ρχότανε κι η άνοιξη
να μπει μες στο χορό
κι ο κύκλος θα γινότανε
ακόμα πιο μεγάλος
και τρεις φορές τη Γη μας
θ' αγκάλιαζε θαρρώ!

Γυμναστική

Τα χεράκια δεξιά, τα χεράκια αριστερά
πάνω τα χεράκια, κάτω τα χεράκια!
Τα χεράκια μου στη μέση
το παιχνίδι πως μ'αρέσει!
Τώρα πάλι θα κρατήσω το'να μπρος και τ'άλλο πίσω.

Το κεφάλι δεξιά, το κεφάλι αριστερά
πάνω το κεφάλι, κάτω το κεφάλι!
Τα χεράκια τώρα βάζω
το κεφάλι μου σκεπάζω.
Θα με δείτε τώρα πάλι
να κουνήσω το κεφάλι.


  Η γιαγιά μας η καλή

Η γιαγιά μας η καλή
έχει κότες στην αυλή,
κότες και κοτόπουλα,
χήνες και χηνόπουλα.

Άσπρη πάπια με παπιά,
γάιδαρο με τόσα αυτιά,
γαλοπούλες κι ένα γάλο
φουσκωμένο και μεγάλο.

Έχει γίδα,, κατσικάκι,
αγελάδα, μοσχαράκι
και τον πρώτο πετεινό
μέσα σε όλο το χωριό.

Ο ΠΑΠΠΟΥΣ

Στην καρέκλα την παλιά
με κατάσπρα τα μαλλιά
Ο γεροπαππούς κοιμάται
μη μιλάτε, μη μιλάτε.

Μουρμουρίζει σιγανά
μες στον ύπνο και γελά
Μη μιλάται και ξυπνήσει
γιατί τ’ όνειρο θα σβήσει.

Κι είναι τ’ όνειρο γλυκό
κι είναι τόσο μαγικό
Ο παππούς βλέπει λιγάκι
πως ξανάγινε παιδάκι.

Τη χαρά του που και που
βλέπει ακόμα ένάν παππού
Που τον εκρατά στα στήθια
και του λέει παραμύθια.

Στην καρέκλα την παλιά
με κατάσπρα τα μαλλιά
Ο γερο παππούς κοιμάται
μη μιλάτε μη μιλάτε.
O MΠΑΡΜΠΑ ΜΠΙΛΙΟΣ

Ο Μπάρμπα Μπίλιος είχε ένα γάλο πολύ μεγάλο.
Και τον τάιζε μέλι ταχίνη, για να παχύνει.
Και τον τάιζε ψωμί και αλάτι, να κάνει πλάτη.
Και τον τάιζε ψητή γαρδούμπα, να κάνει τούμπα.
Και τον τάιζε ψωμί μπουγατσά να κάνει μπράτσα.
Και τον τάιζε ψωμί και χόρτα, ώσπου δεν χώραγε από την πόρτα.
Ώσπου μια μέρα δίχως ήλιο
ο γάλος έφαγε τον Μπάρμπα Μπίλιο


ΟΤΑΝ ΘΑ ΠΑΩ ΚΥΡΑ ΜΟΥ ΣΤΟ ΠΑΖΑΡΙ

Όταν θα πάω κυρά μου στο παζάρι
θα σ'αγοράσω ενα κοκοράκι
το κοκοράκι κικιρικικι να σε ξυπνάει καθέ πρωΐ

Όταν θα πάω κυρά μου στο παζάρι
θα σ'αγοράσω μια κοτούλα
η κοτούλα κοκοκο το κοκοράκι κικιρικικι να σε ξυπνάει καθέ πρωΐ

Όταν θα πάω κυρά μου στο παζάρι
θα σ'αγοράσω ενα σκυλάκι
το σκυλάκι γαβ γαβ γαβ η κοτούλα κοκοκο το κοκοράκι κικιρικικιιιι να σε ξυπνάει καθέ πρωΐιιιι

Όταν θα πάω κυρά μου στο παζάρι
θα σ'αγοράσω μια γατούλα
η γατούλα νιάου νιάου το σκυλάκι γαβ γαβ γαβ η κοτούλα κοκοκο το κοκοράκι κικιρικικι να σε ξυπνάει καθέ πρωΐ

Όταν θα πάω κυρά μου στο παζάρι
θα σ'αγοράσω ενα προβατάκι
το προβατάκι μπε μπε μπε η γατούλα νιάου νιάου το σκυλάκι γαβ γαβ γαβ η κοτούλα κοκοκο το κοκοράκι κικιρικικιιιι να σε ξυπνάει καθέ πρωΐιιιι 


 Στου Μανώλη την ταβέρνα

Στου Μανώλη την ταβέρνα
έπεσε μια τουφεκιά, μπαμ !
και ανοίξαν τα βαρέλια
και χυθήκαν τα κρασια, πσσσς !

Ε, ρε, τζουμ 31, ε, ρε, τζουμ 32,
ε, ρε, τζουμ 33 και μισό
Ε, ρε, τζουμ 31, ε, ρε, τζουμ 32,
ε, ρε, τζουμ 33 και μισό

Κι η Μανώλενα φωνάζει
πω, πω, πω, τι συμφορά, αααα !
που ανοίξαν τα βαρέλια
και χυθήκαν τα κρασια, πσσσς !

Ε, ρε, τζουμ 31, ε, ρε, τζουμ 32,
ε, ρε, τζουμ 33 και μισό
Ε, ρε, τζουμ 31, ε, ρε, τζουμ 32,
ε, ρε, τζουμ 33 και μισό

Μια ωραία πεταλούδα

Μια ωραία πεταλούδα

σ'ένα κάμπο μια φορά

καμαρώνει και απλώνει

τα γαλάζια της φτερά

Λάμπουν κόκκινες πιτσίλες

στα γαλάζια της φτερά,

λάμπουν κόκκινες πιτσίλες

στα γαλάζια της φτερά

Όλο τον καιρό γυρίζει

και τα άνθη χαιρετά,

πότε κάθεται στο ένα

πότε φεύγει και πετά

Κι όταν έρθει ο χειμώνας

πέφτει κάτω και ψοφά

κι όταν έρθει καλοκαίρι
ζωντανεύει και πετά.

το σπουργιτάκι
Ένα σπουργιτάκι τόσο δα 
στο παραθυράκι πως χοροπηδά
 τσιου, τσιου, λέει κρύο φοβερό 
ούτε ένα σποράκι δεν μπορώ να βρω.

Έλα σπουργιτάκι  μου κοντά
έχω να σου δώσω ψίχουλα πολλά ,
Είμαι ένα παιδάκι με καρδιά καλή
έλα σπουργιτάκι σε αγαπώ πολύ.


Παρασκευή 7 Σεπτεμβρίου 2012

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑΣ



Αχ!! Πρώτη μέρα στο νηπιαγωγείο,
 και η μαμά έφυγε, και πόσα άγνωστα παιδιά γύρω μου!!! 
όσο για την δασκάλα ; αυτήν κι αν δεν την ξέρω καθόλου!!!!!
Μμμμ!!! τι λέει; να παίξουμε;Μπα !! παίζουμε κιόλας εδώ; 
Για να δούμε!!!!!!!!!!!!!


Αν κάπως έτσι σκέφτεται ένα καινούργιο μας νήπιο ,
 τι καλύτερο να γνωριστούμε με αυτό που ξέρουν τα παιδιά καλύτερα και αγαπάνε:
 Μ΄' ένα παιχνίδι!!!!!


   Ξεκινάμε με απλά παιχνίδια γνωριμίας:

 Κάνουμε ένα κύκλο γύρω από τον εαυτό μας και λέμε το όνομά μας  δυνατά, γελαστά, σοβαρά, θυμωμένα και ζητάμε από τα παιδιά να το επαναλαμβάνουν
Ένα άλλο διασκεδαστικό παιχνίδι είναι να παίξουμε 
το παιχνίδι με το τρενάκι:
 ξεκινάει ένα παιδί λέει δυνατά το όνομα του παίρνει ένα άλλο παιδί που είναι το βαγόνι του ,λέει με τη σειρά του και αυτό του όνομα του και μετά αυτό παίρνει τρίτο παιδί-βαγόνι και το ίδιο κάνουν όλα τα υπόλοιπα παιδιά .
 Στη συνέχεια ζητάμε να επιλέξει το κάθε νήπιο ένα άλλο που του είναι άγνωστο ή το λιγότερο γνωστό και να φτιάξουν μια δυάδα, για να γνωριστούν καλύτερα Εάν ο αριθμός των νηπίων είναι σχετικά ίσως με τα προνήπια  θα μπορούσε κάθε νήπιο να επιλέξει ένα καινούργιο προνήπιο.

 Το παιχνίδι της καυτής πατάτας:
   Η νηπιαγωγός,  κρατάει στα χέρια της μια μπάλα, κοιτάει ένα νήπιο και του λέει το όνομά της, καθώς του πετάει την μπάλα. Το παιδί που θα πιάσει τη μπάλα κάνει το ίδιο με κάποιο άλλο ,πρέπει γρήγορα όμως να του δώσει τη μπάλα σαν ..να καίει . Το παιχνίδι επαναλαμβάνεται πολλές φορές, έτσι ώστε όλα τα ονόματα της ομάδας, να ακουστούν πολλές φορές. Σε μια δεύτερη φάση του παιχνιδιού και όταν η ομάδα εξοικειωθεί περισσότερο, αυτός που πετάει την μπάλα, λέει το όνομα αυτού, στον οποίο την πετάει, κοιτώντας τον στα μάτια.



 Το παιχνίδι της αραχνούλας: 
 Η νηπιαγωγός μας ζητάει από τα νήπια να μεταφέρουν τα μαξιλάρια τους πιο κοντά το ένα με το άλλο για  μικρύνει ο κύκλος και να νιώσουν πιο οικεία και παίζουμε την «αραχνούλα». Η νηπιαγωγός έχει ένα κουβάρι μαλλί και δένει την άκρη του στο δάχτυλό της, αφήνει περίπου 50εκ και δένει το δάχτυλο ενός νηπίου και έτσι περνάει το κουβάρι και δένονται τα δαχτυλάκια όλων των παιδιών έτσι ενώνονται όλα στον ιστό της αράχνης διασκεδάζουν και έρχονται πιο κοντά.

Παιχνίδια με τα στεφάνια:
Μπορούμε να ξεκινήσουμε με τα παιδιά που ήδη γνωρίζονται από πέρυσι
   Σκορπίζουμε στεφάνια γυμναστικής στο πάρωμα και να μπαίνει η νηπιαγωγός μέσα σε ένα στεφάνι , τα οποία και τοποθετούμε κυκλικά , ενώ αφήνουμε το διπλανό μας αδειανό. 

 
Τότε ρυθμικά καλούμε κάποιον με το όνομά του να καθίσει δίπλα μας λέγοντας: « Η θέση η διπλανή μου είναι αδειανή. Έλα ....Μαρία, να κάτσουμε μαζί». Έτσι με τη βοήθεια όλων ακούγονται όλα τα ονόματα.






και λίγο από την εμπειρία μου από το Μείζων Πρόγραμμα:


ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΟΜΑΔΑΣ ΣΤΗ ΤΑΞΗ
 
Το πρωί την πρώτη μέρα που άνοιξαν τα σχολεία ,καλωσορίσαμε τα παιδιά στη νηπιαγωγείο, τους δείξαμε τους χώρους για να νοιώσουν άνετα και οικεία και να ξέρουν που να απευθυνθούν για κάθε τους ανάγκη.
Όταν μαζευτήκαμε στον κύκλο κάθισα ώστε να έχω οπτική επαφή με όλα τα παιδιά και τους είπα το όνομα μου.
-Με λένε Χρυσάνθη και είμαι η μία από τις «κυρίες » που θα είμαι μαζί σας παρέα αυτόν τον χρόνο στο ολοήμερο νηπ/γείο (λέω λίγα λόγια για να με γνωρίσουν)
Πέρασα ένα όμορφο καλοκαίρι στη θάλασσα που είναι στο χωριό μου .Μου αρέσει πολύ να κολυμπώ και να περνάω τη μέρα μου στη παραλία, γι’ αυτό έχω πάρει και αυτό το πολύ μελαχρινό χρώμα από τον ήλιο. Αλλά βλέπω ότι και σεις μαυρίσατε, μάλλον θα κάνατε πολλά μπάνια στη θάλασσα!
Θέλετε να παίξουμε ένα παιχνίδι για να μου διηγηθείτε πως περάσατε το καλοκαίρι και να γνωριστούμε καλύτερα;
      ( ακολουθούμε τα εξής βήματα)
 1) Λέω απευθυνόμενη  προς τα νήπια που γνωριζόμαστε από τον προηγούμενο χρόνο
-Θέλετε παιδιά να πάρετε ένα στεφάνι και όσο παίζει η μουσική που θα βάλω να διαλέξετε ένα από τα καινούργια παιδιά  και να χορέψετε  κρατώντας το μαζί:
Θέλετε στο παιχνίδι αυτό να γίνουμε όλοι πουλάκια που πετούν πάνω από την ακρογιαλιά και βουτούν στη θάλασσα; Ξέρετε πως τα λένε αυτά τα πουλιά:  Πολύ σωστά είναι οι γλάροι .Πάμε να γίνουμε όλοι γλαροπούλια λοιπόν.
Πολύ  ωραία , τώρα τα μεγάλα παιδιά  μαζί με τον καινούργιο τους φίλο θα πετάξουν παρέα.. Μόλις σταματήσει η μουσική  θα μπουν μέσα στο στεφάνι και θα καθίσουν αντικριστά  στη μοκέτα σαν να είναι η φωλιά τους.  
2)-  Τώρα το κάθε παιδί –γλαροπούλι να πει ο καθένας το όνομα του και  ποιο παιχνίδι του αρέσει να παίζει στην  θάλασσα  περισσότερο
3)-   Τώρα που μάθατε το όνομα του φίλου σας , σκεφτείτε ο καθένας ξεχωριστά μια όμορφη στιγμή που περάσατε στη θάλασσα .Γι αυτό θα κάνουμε λίγη ησυχία για να σκεφτεί ο καθένας μέσα στο μυαλό του,
4)-  Είστε έτοιμοι;  Μπορείτε τώρα να πείτε ο ένας στον άλλο αυτήν την όμορφη στιγμή:
5) Αφού αντάλλασαν τις εμπειρίες τους βάζω μουσική και τους λέω:- Σηκωθείτε βγείτε από το στεφάνι-φωλιά σας  πιαστείτε χέρι-χέρι με το ταίρι σας και «πετάξετε» ψηλά στον ουρανό πάνω από τη θάλασσα όπου πετούν και άλλοι γλάροι .Σταματάω τη μουσική και λέω: -Κάθε ομάδα  να διαλέξει μια άλλη ομάδα γλάρων για να ταξιδέψουν παρέα.
6)  Οι δυάδες γίνονται  τετράδες
    - Πιαστείτε και οι τέσσερεις από τα χέρια και «πετώντας» καθίσετε κάτω σε ένα μικρό κύκλο κοντά-κοντά ο ένας στον άλλο για να μην μπορεί να μπει στην ομάδα σας κανένα άλλο γλαροπούλι.
7)  -Τώρα που γίναμε μεγαλύτερη παρέα να γνωριστούμε όλοι. Θέλεις (λέω τα ονόματα των παιδιών σε κάθε ομάδα) να πείτε το όνομα του φίλου σας που γνωρίσατε πριν από λίγο στα άλλα παιδιά και ποια ωραία στιγμή σας είπαν ότι πέρασαν στη θάλασσα; Με αυτό τον τρόπο παρακινώ και τα άλλα αντίστοιχα παιδιά να παρουσιάσουν  ο καθένας τον φίλο του στους άλλους.
8)  ( Άφησα  λίγη ώρα για να συζητήσουν και να μιλήσει το κάθε παιδί)
    -Θέλετε τώρα να ζωγραφίσετε όλη η παρέα τα γλαροπούλια τις αναμνήσεις σας από τις διακοπές σας στη θάλασσα: όλα  αυτά που σας άρεσαν και «πετώντας» γνωρίσατε στην θάλασσα και στις ακρογιαλιές;
( Μοιράζω χαρτιά και μαρκαδόρους)
9) –Θέλετε να δώσετε ένα  τίτλο δηλαδή ένα όνομα στη ζωγραφιά σας που θα είναι και το όνομα της ομάδας σας: Μπορείτε να αποφασίσετε όλοι μαζί και όποιο παιδί μπορεί να το γράψει
10) -Πάρα πολύ ωραίες οι ζωγραφιές σας! Οι ζωγράφοι όμως υπογράφουν τα έργα τους .Θέλετε να υπογράψετε και σεις δηλ. να γράψετε το όνομα σας  όπως μπορεί ο καθένας:
11)- Σηκωθείτε μόλις ακούσετε την μουσική και πετώντας κοντά-κοντά  τα πουλάκια κάθε ομάδας να καθίσουν μαζί στον κύκλο
12) –Ποια ομάδα , παρέα γλάρων θέλει να μας δείξει τη ζωγραφιά της, να πει το όνομα της ,και να μας διηγηθεί τι ζωγράφισαν ;

και άκουσα πολλά και θαυμαστά!!!!!!! 

κυρία , μια θάλασσα την ώρα που φεύγει ο ήλιος!!!!